A következő oldal a nyugalom és a közízlés megzavarására alkalmas!
Böngészését kizárólag:
látogatóknak ajánljuk!
Ennek tudatában:
„Sok embernek kritika” – kezdte a versszakot Face a Dj IQ Mixtape legfaszább számában és tényleg: hiába gondolja még ma is sok ember azt, hogy a hiphop egy kritikai műfaj, de nem túlzás azt állítani, hogy pont a hiphop előadó bírja legkevésbé, ha valaki azt mondja rá, hogy: szar vagy. Könnyűzenei hógolyózást igér a legújabb, zenével (és azon belül is a magyar hiphoppal sokat) foglalkozó internetes felület, a Hóember.
Kiváncsiak lettünk, hogy mi is jár az alkotó fejében, úgyhogy, feltettünk neki néhány kérdést.
Mi, az RNR666, nem tudjuk eldönteni, hogy sok vagy kevés zenével foglakozó genyó van e már az interneten. Szerinted?
Fogós, ravasz kérdés, mivel viszonylag sokan írnak zenéről, ám nagyrészük csak a felszínt kapirgálja. Persze nem kell mindenkinek azonnal rákattania a legújabb és/vagy legbetegebb zenei vonalakra, de az tragikomikus, ami a legtöbb hiphoppal foglalkozó oldalon megy – hogy csak a téma azon szegletét érintsem, amit a legjobban ismerek. Én 1993 óta hallgatok rap zenét, és még Györemix!-nél álltam sorba a Syndicate-ben, másolt Erick Sermon kazettákért. Itthon van egy masszív 10-15 éves lemaradás, amire a legtöbb megmondó oldal csak rájátszik, mintha direkt sötétségben akarnák tartani a rajongókat. Itt nem a szelekció ténye a gond, hanem hogy egyesek „pont hu”-nak nevezik magukat, miközben a stílus nagy része még csak említés szinten se kap teret.
Honnan ez a szar név, hogy Hóember?
Hatalmas répám van.
Csak legenda-e, hogy már konkrét fenyegetést is kaptál, bár még csak pár hónapja léteztel? Ha igen, akkor mi volt ez az ügy? Ha nem igaz, akkor mégis miért tudja így mindenki?
Nem legenda. A Vicc Beatz Nemezis című dalában Ketioz egy (a Lángoló Gitárokon megjelent – a szerk.) Egyenlők–kritikám után direkt nekem címzett pár sort, illetve a refrén is nekem szól: „Mi ez a cikk?! /Tetszik, te geci?! / Miért vagy ilyen morci? Nem szeretett anyuci?”. Sajnos az a helyzet, hogy Magyarországon valamiért nem bírják a kritikát, és még a legkeményebb gengszterrapperek is sértődős kisgyerekként viselkednek, amint szakmai szempontból elemzik a zenéjüket. Ez pedig nem profi hozzáállás. Ha valaki nem akar kritikát, az zenélgessen a tábortűznél, vagy mutogassa a számait anyukájának. A csúcs egyébként az volt, amikor a Killakikitt pár éve levetette az egyik írásomat egy jól ismert „deszkás site”-ról, mert nem voltam elég seggnyaló.
Végül: szerinted ki a „sajnos legalulértékeltebb” magyar repper, vagy formáció 2015-ben?
Robotdeck veszélyes témákat csapat, de mondhatnám itt a Sativus-t is, akik hihetetlen jó pop-rappet nyomnak, anélkül, hogy átmennének „hiphop Coelho”-ba. A blog egyébként más stílusokra is kikacsingat, így megemlíteném még Musica Moraliát, aki anti-folkot játszik, és az egyik legeredetibb hang a magyar szcénában.