A hidegháború másik oldalán 1982-ben alakult, a kor nukleáris- és csillagháborús félelmeit megjelenítő, azt továbbfejlesztő, saját mitológiát építő francia-kanadai együttes nem hétköznapi metál csapat. Első lemeze szinte ipari thrash, azaz jófajta csörömpölés, amiben hardcore és punk hatások is megjelentek, majd pszichedelikus elemek, Pink Floyd és King Crimson feldolgozások. 1991-es Angel Rat című lemezük egyenesen progresszív rock, amivel sikerült két szék közé ülniük. A metálosok megdöbbentek, a progresszív rockerek meg nem vettek róla tudomást, egyedül a kritikusok lelkendeztek. Ők viszont nem szoktak lemezeket vásárolni. Az együttes a progresszív elemeket megtartva, jazzesekkel vegyítve szépen visszametálosodott, közben kilépések miatt trióvá alakult, s az ezredfordulóra tetszhalottá vált.
Az énekes és basszusgitáros nélküli zenekarba az eredeti énekes (Snake) visszatérése, és a Metallicát otthagyó basszusgitáros, Jason Newsted belépése lehelt új életet 2002-ben. Ő már az addigi utolsó, 1997-es lemezen (Phobos) is feltűnt: egy dalszövegét zenésítették meg közösen. Ismertsége óriási segítség volt, és az új lemez saját kis kiadójánál jelent meg, és sosem játszottak még annyi embere előtt, és 2005-ben későn diagnosztizált rákban nagyon hirtelen meghalt Piggy, a gitáros, fő dalszerző. A Voivod utolsó két stúdióalbumát az ő hátrahagyott házi felvételei és instrukciói alapján készítették úgy, hogy a lemezeken Piggy gitározik.
A műfajban nincs rá példa, hogy egy távozó tag a kortárs tánc világában folytassa, mint az alapító és jelenlegi basszusgitáros, Blacky. És arra se sok, hogy egy zenekar összes lemezborítóját és egyéb grafikáit valamelyik tag készítse, mint itt a dobos, Away. (Rajta kívül csak egy grafikus dobosról tudok, de Charlie Wattstól még nem láttam semmilyen rajzot.)