A következő oldal a nyugalom és a közízlés megzavarására alkalmas!
Böngészését kizárólag:
látogatóknak ajánljuk!
Ennek tudatában:
1905-ben nyílt meg a Nyíregyháza – Dombrád kisvasút, melyhez 1911-ben épült meg a Herminatanya – Balsa mellékvonal. Hazánk több keskenynyomközű vonalával ellentétben itt hamar nagy hangsúlyt kapott a személyszállítás a tanyavilág miatt.
Fontos dátum volt a vasút életében 1930. október 23-a, mikor átadták a balsai Tisza-hidat, és ezzel létrejött a kapcsolat a Bodrogközi Gazdasági vasúttal, melynek köszönhetően egy közel
Hasonlóan sok kisvasúthoz itt is megjelentek a háború után az Mk48 sorozatú mozdonyok és a Bax személykocsik, melyek után sajnos további fejlesztés nem következett. A párhuzamos buszközlekedések kialakulása, a járművek avulása és a lassújelek növekvő mennyisége lassan leapasztotta az utazóközönséget. A mellékvonalak bezárásakor a MÁV kisvasútjai (Balatonfenyves, Kecskemét, Nyíregyháza) kegyelmet kaptak néhány évvel ezelőtt, de a mostani bezárási hullám elsodorhatja mindhármat. Nyíregyházán úgy tűnik már most megállt az élet Herminatanyától északra. Menetrendszerű vonatközlekedés jelenleg csak Nyíregyháza és Herminatanya között van.
A nyírvidéki kisvasút igazán jó adottságokkal rendelkezik: vonalai a települések belsejében haladnak, a lakott rész közepén. Sajnos ez mit sem ér, ha a technikai színvonal megragadt az ötven évvel ezelőtti szinten. A fejlesztésre nincs szándék, a vasút lassú haláltusáját vívta. Szeptember elején már volt olyan nap, hogy leállt a közlekedés a hadra fogható járművek hiánya miatt. Sajnos igen valószínű, hogy a herminai szakasz forgalma is hamarosan megszűnik.
(from kisvasút.hu)
December 12-én megszüntették az egészet. Nem egyedüliként persze, része a MÁV jó ideje tartó vonal beszüntetéseinek.
Nem volt gazdaságos.
Nem érte meg.
Itt következhetne a MÁV-anyázás, teljesen felesleges, kábé mintha a BKV-t, vagy egyéb hasonszőrű szart, mondjuk a közszolgálati televíziót kezdenénk el fikázni.
Ez van bazmeg. Bezárták, oszt kész.
Mindenkinek van sztorija.
Kezdve egy 15 évvel ezelőttivel, mikor is a vidéki cimborához bulizni menő kézilabda csapat java részének kellett sapkában és atlétában létezni a vonaton, mivel minden kocsiban kályha biztosította a meleget, és ezt aztán bedurrantották a bakterek, igen ám de a csapat nagy része akkor nyírta egymást tar kopaszra, és az utastársak ezt megpillantván nagyon könnyen beskatulyázták volna a spráncokat, aminek eredménye is lett volna. A fiúk így inkább sapkában utaztak a kocsinyi félmeztelen-trikós ember között, akiknek aztán magyarázhatták volna, hogy nem skinhead-ek, sőt ellenkezőleg.
„Lehetsz te felőlem tulipán is” szindróma.
Busszal pótolják a kimaradt járatokat.
Autóval 38 perc a Google szerint az út Tiszatelekre, mindez 2 óra húsz perc volt a vonattal.
„ Egyszer valami csaj meghívott, apjáéknak üdülőjük volt a Tisza-parton, hogy menjünk már el Karcsival a hétvégére, lesznek ott egy páran, jó lesz. Ó, hát persze, hogy kisvonattal, ittunk, volt idő, meg kijártunk a tilos részre, a két kocsi közé cigizni, pont tavaly halt meg az egyik kalauz ilyen átlépésnél. Kancsó szokása volt westernest játszani és kimászni a tetőre, senki se szólt rá, és kötelező volt Gitta anyunak is ordítani, a kert végén ment a vonat, és a hús sütés közben többször hallotta is, és örült.
– A fiamék – mondhatta magában.
Na szóval mentünk a hétvégi házba, és aztán már a vonaton berúgtunk, a maradék pénzünket, pedig a helyi kocsmában, mely gyönyörű, elittuk, elcsocsóztuk, nem is kellett volna tovább menni, válaszolni a kérdésre:
– és ti mit hoztatok?
– semmit, illetve akartunk.
Majd mielőtt elkészült a krumplistészta, tízkor elájultunk.”
„ Üvölteni artikulálatlanul a nyitott kocsiból bármit, élvezni, ahogy a kaller vidáman, teljes természetességgel segít felrakni a robogót a vonatra, majd a nyolc embernek kiszámol egy sör-feles összeget.
– Hányan vagytok? Tízhúszharmoncnyolcvanháromszáz lesz.
„De például egyszer egy egyenes szakaszon, a kukoricás mellett, valamiért megállt a vonat, oszt Kondi-G szólt a mozdonyosnak hogy hugyoznia kell.
– Siessél – mondta a masiniszta, Göring leszállt, elintézte, mink örültünk, azt lehetett menni tovább. Tán még sípolt is az indulásnál.”